Heftrucknieuws.nl
Heftrucknieuws.nl is powered by Buro Andersom, www.buroandersom.nl
Complete automatisering van STILL
STUTTGART -
Tijdens de afgelopen LogiMAT presenteerde Still haar automatiseringscompetentie.
Centraal stond daarbij een tot nu toe uniek logistiek concept voor een geautomatiseerde
hoogbouwinzet met autonome combitrucks, type MX, en Still EGV-
De autonome serietrucks van Still zijn standaard uitgevoerd voor een zogeheten dual-
Naast een aanzienlijke toename van de efficiëntie, onder andere door een transparante
goederen-
Intelligente intralogistiek
Still behoort tot de leidinggevende aanbieders van intelligente intralogistieke oplossingen
en is in staat een compleet warehouse, of een afzonderlijk proces volledig te automatiseren
-
Een ruime keuze geautomatiseerde Still trucks en verschillende navigatiemethoden
biedt voor ieder magazijn een passende oplossing. Van smallegangen hoogbouw, met
stellinghoogtes tot 15 meter, tot horizontaal transport; elke transportopdracht wordt
autonoom en probleemloos uitgevoerd. Voor het aanleveren van grondstoffen en halffabrikaten
in productieomgevingen automatiseert Still ook aanhangertreinen, bijvoorbeeld met
de CX-
Systeemgerichte oplossing
In nauwe samenwerking met de gebruiker wordt de goederenstroom zorgvuldig geanalyseerd. Rekening houdend met alle randvoorwaarden en specifieke wensen en eisen wordt vervolgens een gedegen logistiek concept ontwikkeld.
Het bijzondere hierbij is dat niet alleen de geautomatiseerde voertuigen worden geleverd, maar dat Still de complete systeemoplossing verzorgd; inclusief planning, projectie, ondersteuning bij de montage en de inbedrijfname en service.
Still RX 50: de grote onder de kleinen
Hij is de kleinste in zijn soort en levert toch de grootste prestaties: de gloednieuwe RX 50. De ultracompacte Still is de meest verkochte driewieler ter wereld en biedt voor lasten 1 tot 1.6 ton ongekend veel praktische mogelijkheden. Stap op en ervaar hoe groots een kleine truck kan zijn. De RX 50 maakt het waar.
Op de CeMAT in Hannover (2/6 mei) introduceert Still officieel haar jongste troef:
de gloednieuwe RX 50 driewieler met achterwielaandrijving. Deze 24Volts heftruck
is in zijn klasse ongekend populair. Sinds de introductie in 1977 werden er maar
liefst 90.000 van verkocht, goed voor een record in dit heftrucksegment! De RX 50
is multi inzetbaar in alle opslag-
Compact en stabiel
Compact is de nieuwe Still RX 50 zonder twijfel. Kijk maar naar de gangpadbreedte van slechts 2.888 mm En met zijn dakhoogte van net 1.980 mm en een breedte van 990 mm passeert hij moeiteloos deuropeningen van slechts 1 meter breed en 2 meter hoog. Was zijn voorganger al compact, met deze maten is de nieuwe RX 50 zelfs nog 50 mm korter geworden. Het is een voordeel dat elke dag terugkomt, zeker als er weinig inzetruimte is. De nieuwe RX 50 is leverbaar met een hefvermogen van 1 tot en met 1.6 ton.
Met welk gewicht de RX 50 ook aan de slag gaat, de chauffeur voelt direct dat het zwaartepunt van de nieuwe modellen zowel naar beneden als naar achteren is verplaatst. Dit levert een uitstekende stabiliteit op en dat is merkbaar bij het hanteren van zwaardere lasten op grotere hefhoogtes en bij het rijden van bochten. Door de verbeterde stabiliteit blijft de rijsnelheid in bochten hoger dan voorheen en is stijgt de productiviteit van de trucks aantoonbaar.
Bekroond ontwerp
Met de nieuwe RX 50 gaat Still verder op de succesvolle weg die met eerder door zijn
voorganger en de R 50 was ingeslagen. Natuurlijk zijn er aan deze nieuwe serie een
flink aantal productverbeteringen toegevoegd. Zo is de styling, die de andere Still
trucks zoals de RX 20 en RX 60 kenmerkt, ook doorgevoerd op de RX 50. Ook al is de
RX 50 nog niet officieel geïntroduceerd, de truck nu al in het bezit van een IF-
Ook het milieu profiteert mee van de nieuwe RX 50. De truck is standaard voorzien
van het Blue-
Alle ruimte voor de chauffeur
Ondanks zijn geringe afmetingen biedt de nieuwe RX 50 de chauffeur alle ruimte die
hij nodig heeft. De cabine is geheel opnieuw gestyled en dit werd mogelijk door het
nieuwe systeem van het zijwaarts wisselen van de batterij. De energiebron van de
truck hoeft nu niet meer ‘door’ de cabine te worden getakeld en geeft de ontwerpers
alle ruimte om de truck ergonomisch te optimaliseren. Door de verbeterde inrichting
is de zit-
Het instrumentarium, de masten en overige componenten zijn bewezen successen uit
de RX-
Diverse slimme opties
De RX 50 serie is leverbaar met diverse slimme opties. Automatische verticaalstelling van de mast zorgt voor een veilige (horizontale) stand van de vork bij het werken op grotere hefhoogtes. Geïntegreerde gewichtsmeting helpt de chauffeur om overbelading te voorkomen en biedt extra informatie over het werkelijke lastgewicht.
Er zijn dakvarianten leverbaar voor het werken in inrijstellingen of containers.
Wie de batterij wil wisselen kan met de speciale batterijbrug heel handig, veilig en snel de batterij uit de truck rollen. Deze uitklapbare roltafel is in de truck ingebouwd en maakt het heel makkelijk om de batterij met een takel of een andere heftruck op te nemen.
De RX 50 is betrouwbaar en vraagt minimaal onderhoud. De trucks zijn probleemloos
inzetbaar in stoffige of vochtige omgevingen dankzij de goede bescherming van de
elektronica en motoren (IP-
Kortom: Prestaties van formaat in een ongekend compacte jas. De RX50 is met recht de grote onder de kleinen.